Kardiologia dziedzina medycyny zajmująca się schorzeniami i wadami układu sercowo – naczyniowego (serca, aorty i mniejszych naczyń krwionośnych), ich rozpoznawaniem i leczeniem.

Lekarz kardiolog to specjalista, zajmujący się schorzeniami układu krążenia, a więc chorobami związanymi z sercem, tętnicami i żyłami. Leczy pacjentów cierpiących na takie choroby jak wrodzone i nabyte wady serca, nowotwory serca, nadciśnienie tętnicze, miażdżyca, choroby osierdzia i mięśnia sercowego, udary mózgu, choroby węzłów chłonnych, choroba reumatyczna serca czy choroby zakrzepowo-zatorowe. Po zebraniu wywiadu od pacjenta i jego rodziny, lekarz kardiolog zleca lub wykonuje niezbędne badania, pomagające ustalić prawidłowe rozpoznanie choroby. Następnie dobiera właściwą metodę leczenia i nadzoruje cały proces terapii u pacjenta. Kardiolog może przeprowadzać badania o charakterze nieinwazyjnym oraz inwazyjnym. Może także wykonywać takie zabiegi jak np. koronarografia, angioplastyka wieńcowa, implantacja układów stymulujących serce.

Kardiolog kwalifikuje pacjentów do zabiegów operacyjnych i zajmuje się sprawowaniem opieki pooperacyjnej – samym wykonywaniem operacji zajmują się już kardiochirurdzy. Kardiolog nadzoruje także rehabilitację u pacjentów po zabiegach.

Do zadań kardiologa należy także prowadzenie działalności promującej zdrowy tryb życia i prowadzenie profilaktyki związanej z chorobami serca.

Lekarz kardiolog w naszej placówce wykonuje:

• EKG (elektrokardiogram) spoczynkowe z opisem lub bez opisu
  • echokardiografię dla dorosłych