Czy leczenie laserowe do usuwania trądziku jest dobre dla zdrowia?

Jak usunąć bliznę po oparzeniu

Pierwszym krokiem w usuwaniu blizn po oparzeniach jest zagojenie rany. Istnieje kilka skutecznych domowych sposobów na usunięcie blizn po oparzeniach. Jednym z nich jest zastosowanie olejku migdałowego, który jest bogaty w antyoksydanty i witaminę E. Inną opcją jest sok z cytryny, który jest naturalnym środkiem wybielającym i pomaga rozjaśnić skórę. Wymieszaj dwie lub trzy krople soku z cytryny z olejem migdałowym extra virgin. Zastosuj tę mieszaninę dwa razy dziennie.

Aloes

Istnieje wiele debat na temat tego, czy aloes może usunąć oparzenie. Jednak badania wykazały, że produkt ten może pomóc w uzdrowieniu skóry. W jednym badaniu pomógł ludziom odzyskać 9 dni szybciej niż placebo. Chociaż jest to pomocne, ważne jest, aby pamiętać, że najlepiej jest używać aloesu tylko do drobnych oparzeń i podrażnień. Nigdy nie należy stosować tego produktu do leczenia otwartych ran.

Aloes można łatwo znaleźć w większości domów i jest on stosunkowo łatwy do uprawy w domu lub na zewnątrz. Możesz nawet posadzić kilka roślin w doniczce. Jeśli niedawno się oparzyłeś, możesz zastosować świeży żel aloesowy na oparzone miejsce. Pamiętaj tylko, aby nie szorować oparzonego miejsca. Stosuj żel dwa do trzech razy dziennie, aż oparzenie przestanie być bolesne.

Aloes zawiera również antyoksydanty, które mogą pomóc w blaknięciu blizn. Żel aloesowy może również pomóc w zapobieganiu powstawania infekcji. Ważne jest, aby zastosować żel delikatnie i pozostawić go do wyschnięcia przed spłukaniem wodą. Innym naturalnym zabiegiem na blaknięcie blizn jest surowy miód, który zawiera właściwości antybakteryjne i przeciwzapalne. Nałożenie miodu bezpośrednio na bliznę po oparzeniu również pomoże ją rozjaśnić.

Podczas gdy aloes może usunąć drobne oparzenie, nie może leczyć poważnych oparzeń. W przypadku poważnych oparzeń najlepiej jest zasięgnąć porady lekarza. W ciężkich przypadkach może być konieczna konsultacja z dermatologiem.

Pomidor

Blizna po oparzeniu pomidorem może być bolesna, ale nie musi być trwała. Istnieje kilka prostych środków zaradczych, które mogą pomóc Ci pozbyć się blizny w ciągu tygodnia. Nakładanie świeżego soku pomidorowego na oparzenie może pomóc rozjaśnić je i zmniejszyć jego wygląd. Nakładaj sok na ślad po oparzeniu kilka razy dziennie.

Pomidory są kwaśne i zawierają składniki odżywcze, które mogą pomóc w leczeniu uszkodzeń skóry. Mają również duże ilości witaminy C i potasu, które mogą ożywić matową skórę. Ponadto zawierają likopen, przeciwutleniacz, który może pomóc w walce z wolnymi rodnikami w organizmie. Może to pomóc w walce z uszkodzeniami słonecznymi i problemami skórnymi związanymi z wiekiem.

Blizna po oparzeniu pomidora może być spowodowana przez grzyb znany jako Septoria lycopersici. Grzyb ten może infekować liście, łodygi i owoce. Choroba ta pojawia się, gdy łodygi pomidora są zanieczyszczone dikambą, powszechnie stosowanym środkiem chwastobójczym o szerokim działaniu. Często objawia się jako tłuste, nasiąknięte wodą miejsca na końcówce kwiatostanu.

Pomidory mogą być również porażone przez wirusa zwanego plamistością pomidora. Na zainfekowanych pomidorach pod skórką rośliny mogą pojawić się białe, wżarte obszary. Stan ten jest często mylony z chorobą żółtej łopatki pomidora. Objawy infekcji pluskwiakiem cuchnącym pomidora są podobne do objawów oparzeliny słonecznej, ale mogą być bardziej widoczne. Porażone owoce pomidora mogą wyglądać jak plamiste lub żółte, mogą mieć białe lub czarne plamy.

Microneedling

Microneedling to niechirurgiczna procedura stosowana w leczeniu blizn po oparzeniach. Procedura może być stosowana w leczeniu niewielkich i umiarkowanych blizn, a także blizn, które są zbyt duże, aby leczyć je konwencjonalnymi metodami. Procedura może być stosowana w celu zmniejszenia wyglądu blizny i uczynienia jej mniej obwisłą i nierówną. Microneedling jest bezbolesną i szybką procedurą, która często jest uważana za alternatywę dla zabiegów chirurgicznych.

Microneedling jest również stosowany w leczeniu przewlekłych ran. Polega na pobudzeniu potencjału trans nabłonkowego skóry poprzez aktywację łagodnego pola elektrycznego. W zabiegu wykorzystuje się nietraumatyczną mikroigłę klasy medycznej wykonaną ze stali nierdzewnej, która wnika w tkankę podskórną na zaledwie ułamek sekundy.

Microneedling ma szereg korzyści i jest bezpieczny dla większości typów skóry. Zmniejsza widoczność blizn, zmarszczek i innych niedoskonałości. Procedura jest zazwyczaj wykonywana przez lekarza lub pracownika medycznego. Technologia ta jest również bezpieczna dla ciemniejszych odcieni skóry. Jednak powinna być wykonywana tylko przez licencjonowanego pracownika medycznego.

Microneedling jest również skuteczny w leczeniu blizn potrądzikowych. Rozbija starą tkankę blizny i promuje wzrost nowych komórek. Pomaga również złuszczać skórę. Jest również bardziej przystępny niż zabiegi laserowe i wiąże się z mniejszym ryzykiem wystąpienia przebarwień pozapalnych. Może również zmniejszyć wygląd ciemnych plam, które są spowodowane nadmierną produkcją melaniny.

Miód

Istnieje wiele korzyści z używania miodu do usuwania blizny po oparzeniu. Ma on właściwości antybakteryjne i pomaga chronić skórę przed bakteriami, które mogą wywołać infekcję. Ponadto zawiera witaminę C, która wzmacnia włókna kolagenowe i zapobiega przebarwieniom. Właściwości antybakteryjne miodu mogą również pomóc zmniejszyć stan zapalny wywołany oparzeniem.

Nakładanie miodu na oparzenie jest stosunkowo prostym procesem. Obszar oparzenia powinien być pokryty warstwą miodu o grubości centymetra. Można to zrobić opuszkami palców. Upewnij się, że nałożyłeś tyle miodu, aby pokryć cały obszar i otaczającą go tkankę. Aby uzyskać najlepsze wyniki, użyj miodu Manuka, ale możesz również użyć miodu Dabur.

Miód zawiera również enzymy, które pomagają w gojeniu się ran. Stymuluje skórę do rozpoczęcia procesu gojenia. Naukowcy stwierdzili, że stosowanie miodu do leczenia oparzeń częściowej grubości i zakażonych ran pooperacyjnych może pomóc skórze goić się szybciej niż tradycyjne metody leczenia. Miód może być również stosowany jako domowy zabieg pomagający w leczeniu blizn po oparzeniach. Surowy miód manuka, który zawiera UMF 20+, jest doskonałym wyborem do użytku domowego.

Stosowanie miodu na rany oparzeniowe istnieje od czasów starożytnych. Jest on również stosowany w wielu częściach świata do leczenia ran. W rzeczywistości, w badaniu przeprowadzonym przez Hermansa1 dokonano przeglądu różnych metod stosowanych w leczeniu oparzeń na całym świecie. Wyniki pokazały, że miód był używany w 5,5% przypadków. W większości przypadków preferowanym sposobem leczenia była 1% sulfadiazyna srebra.

Odzież uciskowa

Odzież uciskowa jest stosowana w celu zmniejszenia wyglądu blizn powstałych w wyniku oparzenia. Odzież ta jest noszona na dotkniętym obszarze przez maksymalnie 23 godziny każdego dnia. Umożliwia to prawidłowe gojenie się skóry i zapobiega powstawaniu blizn. Ucisk wywierany przez odzież zmniejsza dopływ krwi i produkcję kolagenu w bliźnie. Zapobiega to również swędzeniu. Pacjenci muszą nosić odzież przez co najmniej 6 miesięcy po oparzeniu. Niektórzy mogą wymagać noszenia ich nawet przez trzy lata. Lekarz określi, kiedy należy zaprzestać noszenia odzieży.

Te ubrania mogą powodować bolesność, dlatego istotne jest ich odpowiednie dopasowanie. Nie powinny one również upośledzać krążenia. Niektóre blizny po oparzeniach są bardzo wrażliwe na ucisk i mogą pojawić się na nich wysypki, szpilki i igły, niebieskie przebarwienia i inne. Właściwa odzież uciskowa jest ważna dla odzyskania blizny po oparzeniu. Co więcej, ciągłe noszenie odzieży uciskowej pomaga zapobiegać twardnieniu lub tworzeniu się grudek na bliźnie.

Odzież ta powinna być noszona przez co najmniej 8 tygodni i przez 23 godziny dziennie. Użytkownik może je zdejmować podczas kąpieli lub nakładania balsamu. Celem jest uzyskanie blizny, która jest miękka, płaska i zbliżona do koloru skóry. W zależności od oparzenia, dojrzewanie blizny może trwać od 8 miesięcy do 2 lat.

Leczenie laserowe

Jeśli masz bliznę po oparzeniu i chciałbyś ją usunąć, możesz poddać się leczeniu laserowemu. Zabieg laserowy jest niechirurgiczny i zazwyczaj bezbolesny. Po zabiegu wystąpi lekkie zaczerwienienie, ale zniknie ono w ciągu godziny. Leczenie laserowe zmniejszy wygląd blizny i może nawet przywrócić niektóre zdolności funkcjonalne.

Zabieg laserowy wykorzystuje najnowszą technologię laserową. Technologia ta celuje w jeden do pięciu procent tkanki blizny i tworzy mikroskopijne tunele w tkance. Te tunele laserowe pozwalają nowym, zdrowym komórkom skóry zastąpić starą, zbliznowaciałą tkankę. Proces ten trwa kilka zabiegów, ale pacjenci zgłaszają zmniejszenie bólu po pierwszym z nich. Całkowity kurs terapii laserowej może trwać od trzech do dwunastu miesięcznych wizyt.

Osoba przeprowadzająca zabieg laserowy będzie musiała poznać historię choroby i charakter blizny. Terapia laserowa nie jest przeznaczona dla wszystkich. Jeśli przyjmujesz leki rozrzedzające krew lub niektóre leki, powinieneś porozmawiać o tym z lekarzem. Istnieje ryzyko związane z terapią laserową i nigdy nie należy poddawać się jej bez konsultacji z dermatologiem.

Należy unikać światła słonecznego przez dwa tygodnie przed zabiegiem laserowym, aby zminimalizować ryzyko powstania nowych blizn. Konieczne jest również zaprzestanie palenia na dwa tygodnie przed zabiegiem. Należy również unikać przyjmowania niektórych leków, które spowalniają proces gojenia. Należy również unikać stosowania produktów do pielęgnacji skóry zawierających kwas glikolowy lub retinol. Podczas zabiegu należy nosić blokadę przeciwsłoneczną i stosować dostępne bez recepty środki przeciwbólowe. Może być również konieczne powstrzymanie się od stosowania makijażu przez kilka dni po zabiegu.