Co zwalcza grzybicę paznokci?

Istnieje wiele różnych metod leczenia grzybicy paznokci, niektóre z nich są dostępne bez recepty, a niektóre na receptę. Należą do nich środki stosowane miejscowo, takie jak efinakonazol (Jublia), tawaborol (Kerydin) i cyklopiroks (Penlac). Muszą one być stosowane codziennie, a wyniki mogą trwać do roku, aby pokazać. Ale mogą one być bardzo skuteczne we wczesnym stadium powierzchownej infekcji grzybiczej. Zabijają one grzyby na powierzchni paznokcia i mogą nawet wyleczyć ten stan. W zależności od stopnia zaawansowania grzyba, opiłowanie paznokcia może pomóc tym zabiegom wniknąć głębiej.

Przedstawiamy artykuł, który jest owocem wspólnych działań z klinikaurodynasaskiej.pl

Vicks VapoRub

Vicks VapoRub to dostępne bez recepty rozwiązanie do walki z grzybicą paznokci. Zawiera olejki eteryczne znane ze zwalczania infekcji i promowania zdrowej skóry. Ma również właściwości antyseptyczne i łagodzi ból i stan zapalny. Olejki eteryczne pochodzą z drewna drzewa laurowego kamfory. Pomimo wielu zastosowań, olejek kamforowy jest najczęściej kojarzony ze zwalczaniem grzybów.

Vicks VapoRub zawiera cztery główne składniki aktywne, które zabijają infekcje grzybicze. Większość z tych składników jest naturalna i jest lepsza w zwalczaniu infekcji grzybiczych niż leki farmaceutyczne. Ten zabieg jest również bezpieczny w użyciu i ma niewiele skutków ubocznych. Niektórzy użytkownicy zgłaszają łagodne uczucie pieczenia lub reakcję alergiczną na Vicks VapoRub.

Po nałożeniu Vicks VapoRub na zaatakowany paznokieć u nogi, należy pozostawić go do wyschnięcia. Powtarzaj ten proces dwa razy dziennie. Leczenie może trwać do pięciu miesięcy, dlatego należy uzbroić się w cierpliwość i kontynuować stosowanie kremu. W tym czasie należy odpowiednio dbać o paznokcie, aby były zdrowe.

Grzybica paznokci jest powszechna i może być rozprzestrzeniana poprzez kontakt z otoczeniem. Osoby, które mają ten problem są podatne na ponowne zakażenie, co sprawia, że konieczne jest natychmiastowe leczenie infekcji. Vicks VapoRub zawiera prawdziwy lek przeciwgrzybiczy o nazwie clotrimazol, który może skutecznie leczyć infekcję. Codzienne stosowanie środka może zmniejszyć ryzyko ponownej infekcji.

Ocet jabłkowy z cydru jest kolejnym domowym środkiem, który zwalcza infekcję. Ocet, zwłaszcza ocet jabłkowy, zawiera kwas octowy, który wybiela przebarwione paznokcie i zatrzymuje rozprzestrzenianie się infekcji. Zastosuj roztwór na dotkniętej stopie przez około 20 minut dziennie i możesz nawet dodać olejki eteryczne, jeśli chcesz. Jeśli nie możesz znaleźć octu jabłkowego, możesz zamiast niego użyć białego octu. Obie opcje są równie skuteczne.

Olejek z oregano

Udowodniono, że olejek z oregano pomaga zwalczać grzybicę paznokci. Olej działa poprzez hamowanie wzrostu grzybów. Karwakrol jest aktywnym składnikiem olejku, który może zabić trzy rodzaje grzybów i sześć różnych rodzajów bakterii. Jednak olejek może nie być skuteczny wobec niektórych rodzajów grzybów, dlatego przed jego użyciem należy skonsultować się z lekarzem. Należy również zachować ostrożność podczas stosowania go na skórę, ponieważ może być bardzo silny i powodować podrażnienia skóry.

Olejek z oregano można stosować miejscowo na chore miejsce. W tym celu należy zmieszać jedną część oregano z jedną częścią olejku karkowego. Nałożyć tę mieszaninę na dotknięty obszar za pomocą wacika i pozostawić na co najmniej 10 minut. Powtórz ten proces kilka razy dziennie, aby zobaczyć najlepsze wyniki. Należy również unikać noszenia skarpetek podczas stosowania tego oleju, ponieważ pocenie się może pozwolić grzybom na rozwój.

Olejek eteryczny z oregano zawiera fenole i karwakrol, dwa związki znane z właściwości antybakteryjnych. Wykazano, że związki te hamują uszkodzenia komórek spowodowane przez wolne rodniki, które uważa się za odpowiedzialne za wiele chorób przewlekłych, takich jak rak i choroby układu krążenia. Olej z oregano hamuje również produkcję cytokin prozapalnych i poprawia poziom cholesterolu.

Olejki z oregano są również skuteczne w leczeniu grzybicy paznokci. Właściwości przeciwgrzybicze olejku z oregano są nawet silniejsze niż olejku z drzewa herbacianego. Co więcej, olejek z oregano zawiera karwakrol, który jest środkiem przeciwgrzybicznym pomagającym zwalczać candidę i infekcje drożdżowe.

Możesz również zastosować olejek na dotkniętym obszarze lub przyjmować go wewnętrznie. Zaleca się jednak rozcieńczenie go przed zastosowaniem. Może powodować podrażnienie skóry i krwawienie, więc upewnij się, że skonsultujesz się z lekarzem przed jego użyciem. Ponadto może być niebezpieczny, jeśli jest przyjmowany w dużych dawkach bez recepty.

Oprócz tych właściwości, oregano jest również skuteczne w zwalczaniu infekcji wirusowych. W rzeczywistości zostało ono przebadane klinicznie pod kątem swoich właściwości przeciwgrzybiczych, a niektóre badania wykazały, że może ono skutecznie zapobiegać rozprzestrzenianiu się infekcji. W leczeniu grzybów można stosować olejek z oregano, który jest połączeniem witaminy E, olejku z drzewa herbacianego i olejku z oregano. Należy jednak pamiętać, aby używać produktu wysokiej jakości i dokładnie umyć ręce przed nałożeniem go na skórę. Melaleuca

Jeśli cierpisz na grzybicę paznokci, musisz szybko podjąć działania. Najlepszym sposobem leczenia jest utrzymywanie paznokci w czystości i suchości oraz unikanie chodzenia boso w miejscach publicznych. Możesz również spróbować zastosować zwalczający grzyba olejek lub lakier do paznokci.

Olejek eteryczny z drzewa herbacianego jest jednym z najskuteczniejszych naturalnych olejków eterycznych o działaniu przeciwbakteryjnym i przeciwgrzybicznym. Zawiera terpenin-4-ol, związek, który, jak udowodniono, zabija grzyby i zapobiega ich rozprzestrzenianiu się. Aby nałożyć olejek na paznokcie, musisz najpierw użyć wacika. Upewnij się, że nakładasz olejek na krawędzie paznokcia, dzięki czemu nie rozprzestrzenisz grzyba na okoliczne obszary.

Innym olejkiem, który zwalcza grzybicę paznokci jest tymol. Ten olejek ma szerokie spektrum właściwości przeciwgrzybiczych i często jest łączony z olejkiem z oregano dla jego właściwości przeciwgrzybiczych. Możesz stosować go miejscowo na dotknięty grzybicą paznokieć dwa razy dziennie, aby zwalczyć chorobę.

Innym olejkiem eterycznym, który zwalcza grzyby jest olejek eteryczny z cynamonu. Olejek cynamonowy jest pozyskiwany z kory drzewa cynamonowego. Jego wysoka zawartość eugenolu zabija grzyby i zapobiega rozwojowi nowych. Olejek pomaga również utrzymać suchy obszar paznokci. Możesz zastosować ten olejek do paznokci w taki sam sposób jak olejek z drzewa herbacianego. Możesz też codziennie moczyć w nim stopy przez co najmniej 15 minut.

Olejek z drzewa herbacianego ma również właściwości przeciwgrzybiczne. Może leczyć grzybicę paznokci poprzez hamowanie wzrostu drożdży. Olejek jest bezpieczny do stosowania jako środek miejscowy, ale powinieneś upewnić się, że najpierw go rozcieńczysz. Wykonanie tego pomoże zapobiec reakcji alergicznej.

Używanie sprayu przeciwgrzybicznego jest również świetnym sposobem na leczenie grzyba paznokci. Możesz również spróbować zmienić swoją dietę, aby była bardziej przyjazna candida. Powinieneś unikać słodkich pokarmów i skrobi.

Itraconazole

Jeśli szukasz leku, który zwalcza grzybicę paznokci, możesz rozważyć Itraconazol. Ten lek jest około pięćdziesięciu procent skuteczny. Jednak może mieć kilka skutków ubocznych, w tym czerwoną lub piekącą wysypkę w miejscu aplikacji. Ponadto jest on drogi i powinien być stosowany tylko przez trzy do sześciu miesięcy.

Itrakonazol należy do klasy leków przeciwgrzybiczych zwanych triazolami. Wykazuje wyraźną aktywność przeciwgrzybiczą wobec drożdży, pleśni i dermatofitów. Hamuje również wytwarzanie steroli przez grzyby, co powoduje śmierć komórek grzybów. Może również blokować wzrost grzybów poprzez wpływ na błonę komórkową i metabolizm. Jego działanie przeciwgrzybicze tworzy barierę chemiczną, która zapobiega wzrostowi grzybów w paznokciach. W końcu infekcja grzybicza ustaje i nowy paznokieć wrasta, a Ty możesz spiłować lub przyciąć stary paznokieć.

Itrakonazol ma szerokie spektrum przeciwgrzybicze i wykazuje większą skuteczność wobec onychomikozy wywołanej przez drożdżaki niż wobec dermatofitów. Z tego powodu stanowi cenną opcję terapeutyczną w zakażeniach dermatofitami skóry gładkiej. Odgrywa również ważną rolę w leczeniu grzybicy skóry głowy i Microsporum canis.

Innym naturalnym środkiem na grzybicę paznokci jest olejek z trawy cytrynowej. Jest on bogaty w przeciwutleniacze i promuje zdrową skórę i paznokcie. Olejek ten jest szeroko stosowany w aromatach i produktach do pielęgnacji skóry, ma właściwości przeciwgrzybicze. Jego silny cytrusowy zapach jest relaksujący i jest popularnym wyborem do aromaterapii. Mieszanka trzech kropli olejku z trawy cytrynowej z dwoma kroplami olejku eterycznego z melaleuca pomoże zwalczyć grzyby i promować zdrowie paznokci.

Olejek z kerassentials to kolejna opcja leczenia onychomykozy. Chociaż dowody naukowe na jego skuteczność są ograniczone, istnieją niepotwierdzone dowody sugerujące, że może być skuteczny w leczeniu infekcji grzybiczej. Jednak ważne jest, aby skonsultować się z lekarzem przed użyciem oleju kerassentials w leczeniu infekcji grzybiczej.

Leczenie grzybicy paznokci jest bardzo zróżnicowane. Stosowanie leków doustnych i miejscowych może być skuteczne w większości przypadków, ale w cięższych przypadkach leczenie może wymagać operacji usunięcia zainfekowanego paznokcia.