Naturalne środki zaradcze na grzybicę paznokci

Jakie są objawy grzybicy paznokci? Łożyska paznokci, które są grube, łuszczące się, odbarwione i kruche to wspólne oznaki infekcji grzybiczej. Paznokcie mogą stać się czarne lub brązowe i mogą oddzielać się od łożyska. Niektórzy ludzie doświadczają nawet obrzęku i swędzenia. Stan ten może również rozprzestrzeniać się na inne części ciała.

Olejek oregano

Olejek oregano jest naturalnym środkiem, który działa na wiele schorzeń, w tym na grzybicę paznokci. Jego właściwości przeciwgrzybicze sprawiają, że jest to popularny wybór wśród ekspertów zdrowotnych. Ten olejek eteryczny jest szeroko dostępny i jest niedrogi. Jednak olejek nie jest zalecany dla wszystkich rodzajów grzybów paznokci i może nie działać w niektórych przypadkach. Dodatkowo jest silny i może powodować podrażnienia, gdy jest stosowany miejscowo.

Olejek oregano ma silne właściwości przeciwgrzybiczne i przeciwbakteryjne. Badania pokazują, że olejek oregano pomaga zwalczać wzrost bakterii, w tym candida. W jednym z badań przeprowadzonych przez Michigan State University stwierdzono, że olejek z oregano zawiera związek o nazwie karwakrol, który ma właściwości przeciwgrzybicze. Wykazano, że substancja ta jest skuteczna wobec sześciu różnych rodzajów grzybów chorobotwórczych i trzech różnych rodzajów bakterii gram-ujemnych.

Aby zastosować olejek z Oregano na grzybicę paznokci, należy najpierw rozcieńczyć olejek z oliwą z oliwek. Następnie można zastosować go na zainfekowany paznokieć dwa razy dziennie. Aby zapobiec infekcji, upewnij się, że twoje stopy są suche. Możesz również chcieć nosić 100% bawełniane skarpety, które pozwalają stopom oddychać. Jeśli musisz nosić ciasne buty, pamiętaj o zmianie na suchą parę.

Możesz użyć oleju z oregano miejscowo, aby leczyć grzybicę paznokci. Jest on łatwy do wykonania. Wymieszaj 3 krople olejku oregano z olejem nośnym. Po wymieszaniu olejku, możesz zastosować go miejscowo na dotknięty obszar, pozostawiając go na co najmniej 10 minut. Rób to kilka razy dziennie przez kilka tygodni. Ważne jest również, aby nosić skarpetki podczas stosowania tego środka, ponieważ może to spowodować, że stopy będą się pocić, a tym samym sprawić, że grzyb będzie bardziej podatny na infekcje.

Ekstrakt z węża

Jeśli jesteś zmęczony radzeniem sobie z bólem i dyskomfortem spowodowanym przez grzybicę paznokci, ekstrakt z węża może być właśnie dla Ciebie. Ten naturalny środek pochodzi z rodziny słoneczników i zawiera właściwości przeciwgrzybicze. Stosuje się go miejscowo na zainfekowany obszar raz lub dwa razy dziennie. Snakeroot jest skuteczną alternatywą dla kremów przeciwgrzybiczych dostępnych na receptę.

Wyciąg jest stosowany od wieków w meksykańskiej medycynie tradycyjnej w leczeniu zakażeń grzybiczych. W jednym z badań z udziałem 96 uczestników, snakeroot był bardziej skuteczny niż lek na receptę o nazwie ciclopirox. Oprócz tego, że był skuteczny terapeutycznie, nie miał znaczących skutków ubocznych. W badaniu zalecano okres od dziewięciu do dwunastu miesięcy dla skutecznego leczenia. Ekstrakt zawiera właściwości przeciwgrzybicze ageratiny pichinchensis.

Na grzybicę paznokci dostępne są również leki bez recepty. Należą do nich olejek z drzewa herbacianego, wyciąg z wężownika i cyjanoakrylan. Te sposoby leczenia zostały ocenione w ograniczonych badaniach z udziałem niewielu pacjentów. Aby ocenić ich skuteczność, potrzebne są większe, dobrze zaprojektowane badania.

Domowy środek na grzybicę paznokci może być również wykonany z czosnku. Czosnek ma właściwości zarówno przeciwgrzybicze, jak i przeciwbakteryjne i jest szeroko stosowany w medycynie tradycyjnej. Można go stosować miejscowo na zaatakowany paznokieć. Alternatywnie, zmiażdżony czosnek może być stosowany na dotkniętym paznokciu codziennie.

Olejek z drzewa herbacianego

Miejscowe stosowanie olejku z drzewa herbacianego może pomóc w leczeniu bólu związanego z grzybicą paznokci. Możesz użyć rozcieńczonego olejku z drzewa herbacianego w oleju nośnym, takim jak olej migdałowy, kokosowy lub jojoba. Użyj kilku kropli olejku na łyżeczkę oleju nośnego i nałóż go na dotknięty obszar za pomocą wacika. Olejek powinien wchłonąć się do łożyska paznokcia, przy czym należy pamiętać, aby nie pocierać stóp zbyt mocno podczas nakładania mieszanki.

Stosowanie olejku dwa razy dziennie może pomóc złagodzić ból związany z wrastającymi paznokciami u stóp. Ważne jest, aby upewnić się, że olejek z drzewa herbacianego nie dostanie się do oczu i postępować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Ponadto, olejek z drzewa herbacianego nie powinien być stosowany do skóry wrażliwej. Kobiety w ciąży powinny również skonsultować się z lekarzem przed jego użyciem. Leczenie może być bardzo skuteczne i może oczyścić grzyb paznokci szybko. Większość ludzi nawet nie zauważa, że ma grzybicę paznokci, dopóki nie pogorszy się jej stan.

Olejek z drzewa herbacianego jest naturalnym środkiem przeciwgrzybicznym. Jest używany przez Australijczyków od wieków i jest uważany za truciznę z listy 6 w Australii. Chociaż olejek ten jest niedrogą alternatywą dla innych leków przeciwgrzybiczych, nie jest on zalecany do stosowania na paznokcie palców, które są już zainfekowane grzybem.

Vicks VapoRub

Jeśli szukasz szybkiego i łatwego środka na grzybicę paznokci, powinieneś spróbować Vicks VapoRub. Nałóż roztwór na zainfekowany paznokieć, skórki i otaczającą skórę dwa razy dziennie. Ważne jest, aby zapewnić sobie dobre pokrycie i nigdy nie stosować go pod paznokciem.

Możesz znaleźć wiele różnych środków na grzybicę paznokci, ale Vicks VapoRub ma unikalne połączenie składników przeciwgrzybiczych. Zawiera kamforę, tymol, eukaliptus i mentol, z których wszystkie są skuteczne w walce z infekcjami grzybiczymi.

Badacze stwierdzili, że Vicks VapoRub był skuteczny w leczeniu grzybicy u 18 uczestników z grzybiczymi paznokciami. Pięciu uczestników osiągnęło całkowite wyleczenie kliniczne, natomiast 10 doświadczyło częściowego oczyszczenia lub braku zmian. Wyniki badania wskazały, że produkt miał pozytywny wpływ na paznokcie pacjentów, a większość uczestników zgłosiła wysoki poziom zadowolenia.

Pierwszym krokiem w leczeniu grzybicy paznokci jest zdiagnozowanie schorzenia. Vicks VapoRub jest popularną alternatywą dla kremów i leków dostępnych bez recepty. Jest również bezpieczny i nietoksyczny, ale najlepiej skonsultować się z podologiem, aby zapewnić najlepsze możliwe leczenie.

Vicks VapoRub to tani i powszechnie dostępny produkt zawierający tymol, który ma właściwości antyseptyczne i antybakteryjne. Jeśli używasz Vicks VapoRub na grzybicę paznokci, upewnij się, że stosujesz go na dotknięty obszar dwa razy dziennie.

Doustne leki przeciwgrzybicze

Jeśli masz zakażenie grzybicze paznokci, lekarz może zalecić doustne leki przeciwgrzybicze. Leki te są zazwyczaj przyjmowane codziennie i mogą trwać do czterech miesięcy, aby całkowicie wyleczyć infekcję. Mogą one jednak powodować skutki uboczne, a niektórzy ludzie zgłaszali doświadczanie bólu i nudności podczas stosowania tych leków. Przed rozpoczęciem przyjmowania leków należy zawsze porozmawiać z lekarzem o wszelkich potencjalnych skutkach ubocznych.

Nieleczona grzybica paznokci może rozprzestrzenić się na otaczającą skórę. Gdy rozprzestrzeni się na skórę, bakterie mogą dostać się do tego miejsca i spowodować powstanie ropnia. Ropień tworzy miękką, bolesną masę, którą można wyczuć i która jest zwykle wypełniona ropą i bakteriami.

Istnieje kilka rodzajów grzybicy paznokci. Niektóre z nich są ostre i przewlekłe. Ostra paronychia jest spowodowana przez bakterie, natomiast przewlekła paronychia jest spowodowana przez drożdże. Leczenie rozpoczyna się od utrzymywania dotkniętego obszaru w czystości i suchości, a jeśli zakażenie jest poważne, lekarz może zalecić leki przeciwgrzybicze w celu leczenia infekcji.

Badanie fizyczne jest słabym sposobem diagnozowania paznokci grzybiczych, ponieważ wiele innych schorzeń może powodować, że paznokcie wyglądają na uszkodzone. Diagnoza musi być potwierdzona badaniami laboratoryjnymi. Niektóre kasy chorych wymagają, aby lekarz przedstawił dowód diagnozy, zanim zatwierdzą leczenie. Może być również wymagane pobranie próbki chorego paznokcia do badań.

Zabiegi laserowe

Chociaż zabiegi laserowe na grzybicę paznokci mogą powodować pewien ból, są one bardzo skuteczne w eliminowaniu tej infekcji. Podczas zabiegu laser przechodzi przez paznokieć w ułamku sekundy, czyli w czasie znacznie krótszym niż długość paznokcia. Laser zabija wtedy wszystkie żywe grzyby, które są obecne, a z łożyska paznokcia zaczynają wyrastać zdrowe paznokcie.

Przed zabiegiem laserowym paznokcie u stóp muszą być obcięte lub usunięte, aby obszar ten był bezpieczny dla zabiegu. Niektóre osoby mogą doświadczyć lekkiego trzaskania lub ciepła podczas zabiegu. Jeśli tak się stanie, wystarczy poinformować o tym lekarza, który dokona niezbędnych zmian, aby zminimalizować dyskomfort. W większości przypadków zabieg nie będzie wymagał znieczulenia miejscowego.

Zabieg nie jest zalecany dla kobiet w ciąży lub osób z pewnymi schorzeniami, takimi jak niewydolność tętnicza lub choroba naczyń obwodowych. Jeśli posiadasz konto oszczędnościowe Health Savings Account, możesz wykorzystać środki na opłacenie zabiegu. Jednak warunki planu określą, czy możesz otrzymać zwrot kosztów.

Chociaż leczenie laserowe jest bezbolesne i szybko eliminuje grzyba, nie leczy trwale infekcji. Paznokcie nie zmienią się bezpośrednio po zabiegu, ale odrosną w ciągu około 12 do 24 miesięcy. Oprócz zabiegu laserowego, istnieją inne kroki, które musisz podjąć, aby pomóc w leczeniu schorzenia. Powinieneś dbać o swoje buty, leczyć paznokcie i regularnie stosować żel z mocznikiem.