Czy słodycze powodują trądzik?

Czy słodycze powodują trądzik?

Możesz się zastanawiać, czy słodycze i czekolada wywołują trądzik. Prawda jest taka, że jedzenie czekolady nie powoduje trądziku. Jednak możliwe jest pojawienie się pryszczy po jej zjedzeniu. Aby zapobiec trądzikowi, ogranicz spożycie cukru i rafinowanych węglowodanów, a po ich zjedzeniu ćwicz. Wtedy poczujesz się lepiej i będziesz miał mniej trądziku.

Żywność o wysokim indeksie glikemicznym

Indeks glikemiczny to sposób mierzenia zawartości cukru w różnych rodzajach żywności. Żywność o wysokim indeksie glikemicznym ma tendencję do szybkiego podnoszenia poziomu cukru we krwi. Zwiększa to stan zapalny i negatywnie wpływa na skórę. Kiedy tak się dzieje, może pojawić się trądzik.

Jedno z badań wykazało, że przypadki trądziku pospolitego miały wyższy indeks glikemiczny niż osoby z grupy kontrolnej. Spożywały one również więcej mleka i lodów. Ponadto miały wyższe procenty tkanki tłuszczowej i wyższy wskaźnik BMI niż grupa kontrolna. W badaniu nie udało się jednak zidentyfikować związku między tłuszczem w diecie a nasileniem trądziku.

Badanie to nie jest ostateczne, ale związek między dietą a trądzikiem jest coraz większy. Jedzenie pokarmów o wysokim indeksie glikemicznym może pogorszyć trądzik. Niektóre badania sugerują również, że dieta wysokobiałkowa może być korzystna w leczeniu trądziku. W innym badaniu stwierdzono, że produkty mleczne mogą zwiększać ryzyko wystąpienia trądziku.

Ponadto dieta o niskim indeksie glikemicznym obniża poziom IGF-1, które są znanymi czynnikami ryzyka trądziku. W tym badaniu stwierdzono, że pacjenci z trądzikiem, którzy spożywali pokarmy o niskim indeksie glikemicznym i ładunku glikemicznym, mieli niższe stężenie IGF-1.

Cukier

Niektóre badania sugerują, że nadmierne spożycie cukru wiąże się z wyższym ryzykiem wystąpienia trądziku. Dzieje się tak dlatego, że cukier ma wysoki indeks glikemiczny, co oznacza, że wywołuje większą liczbę wykwitów niż pokarmy o niskim indeksie glikemicznym. Badania sugerują również, że stres zwiększa poziom glukozy w krwiobiegu i może wywoływać wybuchy trądziku. Różne techniki redukcji stresu, takie jak joga, medytacja i aromaterapia, mogą pomóc w obniżeniu poziomu kortyzolu.

Oprócz zwiększenia poziomu insuliny, cukier powoduje, że gruczoły łojowe pracują w nadgodzinach. Prowadzi to do zwiększenia ilości produkowanego sebum, które karmi bakterie P.Acnes prowadzące do powstawania wyprysków. Aby pozbyć się trądziku, ważne jest, aby ograniczyć żywności o wysokiej glikemii, takich jak biały chleb, płatki kukurydziane, ryż puffed, chipsy ziemniaczane i białe frytki.

Szybkie trawienie cukru i rafinowanych węglowodanów powoduje gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi. Wysoki poziom insuliny wyzwala uwalnianie hormonów wzrostu, które zwiększają produkcję sebum. To z kolei stymuluje uwalnianie androgenów i niekontrolowany wzrost komórek.

Spożycie rafinowanych węglowodanów

Rafinowane węglowodany to wysoko przetworzona żywność, która pozbawiona została wielu ważnych składników odżywczych. Do takich pokarmów należą napoje gazowane, biały chleb, makaron, ryż i ciastka. Tego typu pokarmy zawierają duże ilości cukru i mają mało lub wcale błonnika czy witamin. Dodatkowo wyzwalają one w organizmie produkcję insuliny, która powoduje trądzik.

Oprócz powodowania trądziku, spożywanie rafinowanych węglowodanów może prowadzić do zwiększenia poziomu niektórych hormonów w organizmie. Hormon insuliny wyzwala produkcję androgenów i zwiększa insulinopodobny czynnik wzrostu, który stymuluje wzrost komórek skóry. Sprzyja to zwiększeniu produkcji sebum, co prowadzi do rozwoju trądziku. Jednak potrzebne są dalsze badania, aby określić, czy spożycie rafinowanych węglowodanów jest bezpośrednio związane z trądzikiem. W różnych badaniach powiązano również spożycie mleka i lodów z nasileniem trądziku.

Rafinowane węglowodany mają również wysoką zawartość cukru, co czyni je czynnikiem ryzyka trądziku. Osoby z wysokim spożyciem cukru i węglowodanów przetworzonych są o 30 procent bardziej narażone na rozwój trądziku. To dlatego, że rafinowane węglowodany zwiększają poziom cukru we krwi i insuliny, która transportuje cukry z krwiobiegu do komórek. Wysoki poziom insuliny są złe dla trądziku, więc zmniejszenie lub wyeliminowanie tych pokarmów z diety jest bardzo zalecane.

Ćwiczenie po zjedzeniu cukru

Powstawanie trądziku jest główną przyczyną stanów zapalnych skóry, a cukier jest jednym z winowajców. Cukier rozbija kolagen i elastynę w skórze, które nadają jej jędrność i kształt. Wywołuje również stan zapalny, którego efektem są pryszcze i zaskórniki. Stan zapalny przyczynia się również do produkcji sebum, które przyczynia się do powstawania trądziku.

Jedzenie przekąsek o wysokiej zawartości cukru może również prowadzić do powstawania wyprysków, ponieważ powoduje skok insuliny. Aby zmniejszyć ten skok, powinieneś zwiększyć spożycie świeżych owoców i warzyw oraz ćwiczyć po zjedzeniu słodyczy. Dodatkowo, należy unikać cukru w godzinach wieczornych, kiedy metabolizm organizmu jest spowolniony. Ważne jest również, aby pić dużo wody, wody z cytryną i zielonej herbaty. Picie dużej ilości wody pomoże kontrolować poziom cukru we krwi i zapewni Ci nawilżenie, co korzystnie wpłynie na wygląd Twojej skóry.

Jeśli masz skłonność do trądziku, powinnaś unikać jedzenia zbyt dużej ilości czekolady. Składniki mlecznej czekolady powodują stany zapalne i pobudzenie, a nawet mogą pogorszyć stan Twojego trądziku. Jeśli jesz za dużo czekolady, postaraj się ograniczyć jej spożycie lub zastąp ją mlekiem orzechowym.

Skala GI

Nasilenie trądziku było znacząco zmniejszone, gdy badani spożywali dietę o niskim GI, w porównaniu z osobami na diecie o wysokim GI. Chociaż różnica ta nie była statystycznie istotna, badanie wykazało, że nasilenie trądziku było mniejsze w przypadku stosowania diety o niskim IG. Mimo że w badaniu wzięło udział mniej osób, wyniki nasilenia trądziku były mniejsze w przypadku diety o niskim IG.

W ostatnim badaniu naukowcy rekrutowali młodzież w wieku od piętnastu do dwudziestu siedmiu lat, która miała trądzik w klinice dermatologicznej. Badani byli dopasowani do kontroli w podobnym wieku i płci. Uczestnicy zostali również poproszeni o wypełnienie kwestionariusza dotyczącego stosowania diety i nasilenia trądziku.

W innym badaniu badano związek między dietą o wysokim IG a trądzikiem. Naukowcy porównali stan skóry badanych po miesiącu stosowania diety o wysokim IG i niskim IG. Wyniki obu badań wskazywały, że pokarmy o wysokim IG zaostrzały trądzik. Co ciekawe, żywność o niskim IG okazała się również zdrowsza dla skóry.

Kwasy tłuszczowe Omega-6

Wysoka zawartość kwasów tłuszczowych Omega-6 w wielu przetworzonych pokarmach może powodować powstawanie trądziku. Ten rodzaj tłuszczu znajduje się w wielu produktach spożywczych, w tym w słodyczach i fast foodach. Występuje również w dodatkach do żywności, takich jak sól jodowana. Ponadto stwierdzono, że dieta o wysokiej zawartości Omega-6 powoduje stany zapalne w organizmie, które są jedną z głównych przyczyn powstawania trądziku.

Typowa dieta o dużej zawartości tłuszczów nasyconych również może powodować trądzik. Osoby o wrażliwej skórze powinny unikać tych pokarmów, aby zapobiec powstawaniu ognisk trądziku. Soja jest popularnym źródłem białka dla wegetarian i wegan, zawiera naturalne estrogeny roślinne, które mogą wytrącić hormony z równowagi. Dodatkowo, produkty sojowe są wysokie w kwasy tłuszczowe Omega-6, które mogą zatykać skórę i prowadzić do zaczerwienienia i stanu zapalnego. Aby uniknąć tych pokarmów, dobrze jest włączyć do swojej diety więcej kwasów tłuszczowych Omega-3.

Spożywanie zbyt dużej ilości alkoholu jest również jedną z przyczyn powstawania ognisk trądziku. Alkohol odwadnia organizm i podrażnia układ pokarmowy. Ponadto alkohol odwadnia skórę, zmniejszając jej zdolność do równoważenia naturalnych olejów. Dodatkowo napoje alkoholowe zawierają duże stężenie cukru, który może mieć negatywny wpływ na skórę.

Białka mleka

Kilka czynników może odgrywać rolę w przyczynie trądziku. Niektóre osoby mogą mieć zaburzenia równowagi hormonalnej, które są wyzwalane przez białka mleka, podczas gdy inne mogą być genetycznie podatne na trądzik. Jeśli podejrzewasz, że nabiał powoduje twój trądzik, może warto spróbować opcji mleka bez laktozy. Należy jednak pamiętać, że mleko nadal zawiera dużą ilość hormonów i może powodować objawy trądziku u osób o wrażliwej skórze.

Istnieją dwa rodzaje białek mleka: serwatka i kazeina. Białko serwatkowe jest szybko działającym, strawnym białkiem, co czyni je idealnym paliwem potreningowym. Zawiera również aminokwasy, które są ważne dla promowania wzrostu mięśni. Ale możliwe jest, że produkty mleczne mogą wywołać trądzik, ponieważ serwatka i kazeina są znane ze zwiększania poziomu hormonu IGF-1. Chociaż może to być czynnik przyczyniający się do tego, nie było żadnych badań naukowych potwierdzających ten związek.

Chociaż mleko zawiera dużą ilość białka, jest ono również bogate w węglowodany. Spożywanie dużej szklanki mleka z każdym posiłkiem może zwiększyć dzienne spożycie węglowodanów o około 40 gramów. Nadmiar węglowodanów może zwiększać ryzyko wystąpienia u Ciebie wykwitów trądzikowych.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości związane
Jak słońce działa na trądzik
Czytaj Dalej

Ograniczenia laserowego usuwania blizn

Istnieje kilka ograniczeń laserowego usuwania blizn, w tym koszt, czas rekonwalescencji i przeciwwskazania. Te ograniczenia mogą być ważne…