Trądzik hormonalny - jak rozpoznać stan zapalny w trądziku

Trądzik hormonalny – jak rozpoznać stan zapalny w trądziku

Trądzik hormonalny jest bardzo różny od twoich regularnych wybuchów trądziku. Ten rodzaj trądziku dzieje się, gdy poziom hormonów są z równowagi i pory stają się zapalne. Zazwyczaj pojawia się na linii szczęki, brody lub szyi jako duże, pryszczate cysty. Zapalenie pod skórą jest kolejnym częstym objawem trądziku hormonalnego.

Zapalenie

Jeśli zdiagnozowano u Ciebie trądzik hormonalny, ważne jest, aby wiedzieć, jak rozpoznać stan zapalny. Zapalenie w trądziku może wystąpić z kilku powodów. Zapalenie może być powierzchowne lub głębokie. Jeśli stan zapalny jest głęboki, jest znacznie trudniejszy do leczenia za pomocą leczenia miejscowego. Jeśli podejrzewasz, że masz stan zapalny w trądziku hormonalnym, powinieneś skonsultować się z dermatologiem.

Niektóre naturalne sposoby leczenia trądziku hormonalnego obejmują zieloną herbatę i czarną herbatę. Oba te zawierają właściwości przeciwzapalne, które mogą pomóc w łagodnym trądziku. Jednak te naturalne środki zaradcze raczej nie będą miały dramatycznego wpływu na trądzik. Jeśli cierpisz na umiarkowany lub ciężki trądzik hormonalny, powinnaś skonsultować się z dermatologiem w celu dobrania najbardziej odpowiedniego leczenia.

Kiedy cierpisz na trądzik hormonalny, Twoja skóra reaguje na infekcję bakteryjną wytwarzając stan zapalny – cytat ten pochodzi od redaktora strony . Zapalenie to może powodować powstawanie cyst trądzikowych. Może również powodować stan zapalny wokół dotkniętych obszarów. Trądzik hormonalny zazwyczaj występuje w strefie T (czoło, broda i nos), ale może również pojawić się na innych częściach twarzy. Linia żuchwy, policzki i usta są również często dotknięte trądzikiem hormonalnym.

Stan zapalny może wystąpić na wszystkich etapach procesu trądzikowego, od wczesnych do późnych stadiów. Zapalenie jest wynikiem upregulacji mediatorów prozapalnych. Neuropeptydy i TLRs są kluczowymi mediatorami stymulującymi zapalenie. Jednak wydarzenia i mediatory, które prowadzą do zapalenia, nie są w pełni poznane.

Wielokrotne pryszcze

Jeśli masz trądzik hormonalny, możesz zastanawiać się, jak rozpoznać wielokrotne pryszcze na twarzy. Ten rodzaj trądziku jest spowodowany wahaniami hormonów, zwłaszcza podczas miesięcznego cyklu menstruacyjnego. Te wahania hormonalne zwiększają ilość oleju produkowanego przez pory. Chociaż dokładna przyczyna trądziku hormonalnego nie jest znana, jego oznaki są jasne: czerwone i delikatne pryszcze.

Choć trądzik hormonalny rozwija się zwykle u dorosłych kobiet między 20 a 40 rokiem życia, może pojawić się na każdym etapie życia kobiety. W rzeczywistości, może nawet nawracać w okresie menopauzy. Na szczęście istnieje wiele możliwości leczenia tego typu trądziku.

Istnieje wiele różnych rodzajów trądziku hormonalnego. Niektóre formy, w tym cysty, rozwijają się głęboko pod skórą i są bolesne w dotyku. Większość kobiet zaczyna doświadczać menopauzy w wieku 40 lat, kiedy to ich hormony rozrodcze nie są już produkowane w takim samym tempie jak w okresie nastoletnim. Jednak niektóre kobiety doświadczają trądziku hormonalnego podczas menopauzy, który może być spowodowany wzrostem hormonów androgenów.

Ogólnie rzecz biorąc, trądzik hormonalny ma tendencję do występowania w tym samym miejscu każdego miesiąca, i charakteryzuje się głębszymi guzkami i większą szansą na zapalenie. Podstawową przyczyną jest często zatkany por, który nie był w stanie prawidłowo wychwycić oleju. Stwarza to doskonałe warunki dla bakterii do wzrostu i zapalenia skóry. Ten rodzaj trądziku często wymaga bardziej klinicznego leczenia.

Ból

Jeśli masz problemy z trądzikiem hormonalnym, prawdopodobnie chcesz wiedzieć, jak rozpoznać ból z nim związany. Ból jest na ogół łagodny, ale zdarzają się sytuacje, gdy jest bardzo silny. Choć może się to wydawać nieistotne, ból trądziku może być dość poważny i wymaga pomocy medycznej. Podczas gdy większość trądziku jest niebolesny, trądzik hormonalny może postępować do zaskórników i krost i prowadzić do guzków trądzikowych.

Chociaż większość hormonalnych wybuchów trądziku występuje na jednym miejscu, mogą one trwać przez kilka miesięcy. Zazwyczaj wynikają one z rozszerzonych porów, które w naturalny sposób zatrzymują olej. Tego typu trądzik ma tendencję do przechodzenia w stan przewlekły i podostry, i wymaga bardziej klinicznego leczenia. Na szczęście istnieje kilka sposobów leczenia trądziku hormonalnego.

Trądzik hormonalny zwykle rozwija się na dolnej trzeciej części twarzy, i jest najbardziej zauważalny w czasie miesiączki. Mężczyźni również mogą być dotknięci tym rodzajem trądziku. Jest bolesny w dotyku i ma tendencję do bycia głębokim i torbielowatym. I zazwyczaj pozostawia blizny.

Chociaż może być bolesny w dotyku, ważne jest, aby wiedzieć, jak rozpoznać ból związany z trądzikiem hormonalnym. Chociaż trądzik może pojawić się w późniejszym okresie życia, ważne jest, aby szukać pomocy medycznej, jeśli podejrzewasz ten rodzaj trądziku.

Zapalenie pod skórą

Jeśli masz trądzik hormonalny, zapalenie pod skórą jest ważnym znakiem, że musisz uzyskać profesjonalną pomoc. Istnieje wiele sposobów, aby uzyskać pomoc, ale najlepszym sposobem jest wizyta u dermatologa. Ten lekarz może ocenić Twój trądzik i przepisać odpowiednie leczenie. Ważne jest, aby wspomnieć o wszelkich zmianach w diecie i stylu życia, które sprawiają, że trądzik jest gorszy lub bardziej wyrazisty.

Trądzik hormonalny może przybierać różne formy, w tym torbiele trądzikowe, które tworzą się pod skórą. Cysty te nie są widoczne, ale są delikatne w dotyku. W wielu przypadkach trądzik hormonalny zaczyna się w okresie menopauzy, kiedy kobiety przestają miesiączkować. Ta zmiana w poziomie hormonów może prowadzić do wzrostu hormonów androgenów i spadek estrogenów.

Chociaż trądzik hormonalny najczęściej dotyka dorosłych kobiet w wieku od 20 do 40 lat, może występować przez całe życie kobiety. Oprócz cykli menstruacyjnych, trądzik hormonalny może pojawić się w czasie ciąży i perimenopauzy. Z tego powodu kluczowe jest, aby zająć się trądzikiem hormonalnym tak szybko, jak to możliwe.

Stan ten można leczyć za pomocą leków dostępnych bez recepty oraz leków na receptę.

Bolesne wykwity

Często wykwity trądziku hormonalnego są bolesne i podrażnione, i mogą powodować poważne uszkodzenia skóry. Występują one w dolnej trzeciej części twarzy i zwykle zwiększają nasilenie przed miesiączką oraz gdy wytwarzany jest nadmiar testosteronu. Ten rodzaj trądziku ma tendencję do bycia cystycznym i głębokim, i pozostawia blizny.

Aby leczyć trądzik hormonalny, wprowadź zmiany w swojej diecie i stylu życia. Upewnij się, że pijesz dużo wody, regularnie ćwiczysz i jesz różne zdrowe produkty. Zdrowe tłuszcze, jak te znajdujące się w łososiu i awokado, pomagają odmłodzić skórę. Możesz również spróbować medytacji lub jogi, aby zmniejszyć poziom stresu.

Trądzik hormonalny to częsta przypadłość wśród dorosłych kobiet. Zwykle pojawia się na początku lat dwudziestych i trwa do dorosłości. Menopauza może również wywołać trądzik hormonalny. Jeśli cierpisz na tę przypadłość, koniecznie musisz jak najszybciej uzyskać pomoc. Może on również sprawić, że poczujesz się niepewnie w stosunku do swojego wyglądu.

Na szczęście trądzik hormonalny można leczyć różnymi metodami, w tym produktami dostępnymi bez recepty lub lekami na receptę. Objawy trądziku hormonalnego to czerwone, podrażnione i bolesne pryszcze.

Stres

Trądzik wywołany stresem może być trudny do zdiagnozowania, ale istnieją sposoby na jego rozpoznanie. Po pierwsze, należy słuchać sygnałów swojego organizmu. Hormony takie jak kortyzol mogą zmieniać sposób, w jaki Twoja skóra produkuje olej, zatykając pory i tworząc pożywkę dla bakterii wywołujących trądzik.

Innym sposobem na rozpoznanie trądziku wywołanego stresem jest odnotowanie okresów, w których jesteś pod wpływem dużego stresu. Jeśli czasy doświadczasz breakout dopasować, a następnie istnieje korelacja między nimi. Jeśli czasy nie pasują, może być inna przyczyna. Może to być na przykład czynnik środowiskowy, jeśli zawsze pojawia się w tych samych miejscach.

Trądzik związany ze stresem można leczyć, wprowadzając kilka zmian do swojej rutyny pielęgnacyjnej. Po pierwsze, staraj się pić dużo wody i stosować zdrową dietę. Powinnaś również dużo spać. Odpowiednia ilość snu pomaga zrównoważyć poziom hormonów i zmniejszyć ilość wyprysków. Sen pomaga również organizmowi produkować melatoninę, która jest związana ze stymulacją układu odpornościowego i ochroną przed infekcjami bakteryjnymi.

Objawy trądziku związanego ze stresem są podobne do objawów zwykłego trądziku, ale jego wygląd jest znacznie bardziej subtelny. Częstym objawem są skupiska pryszczy. Mogą się one pojawiać na twarzy, linii żuchwy, podbródku, klatce piersiowej i plecach.